Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Akademiker til stab, økonomi, data og koordinering

Ballerup Kommune

Ballerup, Storkøbenhavn

Indrykket
26-04-2021

Til vores fælles stab for Center for Ejendomme og Center for By, Erhverv og Miljø søger vi en kollega, der kan indgå i vores stabsteam og hjælpe os med forskellige opgaver inden for økonomistyring, -bestillinger og -overblik, data og udvikling af ejendomsområdet.

 

VI TILBYDER

  • En spændende og afvekslende fuldtidsstilling, hvor du vil få indflydelse på din opgaveløsning og dine udviklingsmuligheder. Du vil indgå i vores fælles stab sammen med 8 kolleger og en sekretariatschef. Vi lægger vægt på, at tonen er uformel, at vi hjælper hinanden, og at vi fremstår som en serviceenhed over for vores kolleger og ledere i de to centre samt den øvrige kommune. Vi forestiller os, at du skal hjælpe os med følgende opgaver, men din opgaveportefølje vil også afhænge af dine kompetencer og udviklingsønsker: Koordinere økonomibestillinger om budget, budgetopfølgninger, regnskab, omstillingsarbejde, mv. fra vores centrale økonomienhed, herunder afstemme forventninger, indhente bidrag typisk fra lederne, selv levere bidrag og sammenskrive

  • Koordinere de to centres arbejde i og efter budgetprocessen, herunder skabe overblik over centrenes opgaver i den politiske aftale

  • Hjælpe og understøtte centrenes medarbejdere og ledere i regnskabsafslutningsprocessen med at håndtere div. bestillinger, udrede fejlposteringer, ompostere, regnskabsaflægge anlægsprojekter, osv., så vi kommer godt i mål

  • Opdatere data om lønsumsbudgetter og -forbrug i vores nye økonomiværktøj, herunder beregne refusion og intern projektering samt hjælpe lederne i forbindelse med ledelsestilsyn i værktøjet

  • Arbejde med nøgletal på ejendomsområdet med henblik på omstilling, effektivisering og besparelser og samarbejde med dine stabskolleger om at sikre sammenhæng til vores andre udviklingsprojekter

  • Udvikle og styre kommunens bilflåde, hvor der er et politisk vedtaget besparelsesmål

  • Deltage i Center for Ejendommes nystartede projekt om Risikostyring, som omfatter brand, tyveri, klimasikring, forsikring mv.

  • Samarbejde med projektleder og projektdeltagere i Center for Ejendommes dataprojekt og sikre sammenhæng til bl.a. arbejdet med nøgletal, kontoplan og økonomi

  • Understøtte anlægsprojektlederne i økonomistyring, politisk sagsfremstilling, kontoplan, ompostering, business cases, beregning af afledt drift, mv.

  • Generel sekretariatsbetjening og ad hoc-opgaver, hvor vi i Staben i fællesskab understøtter ledere og de to centre i opgaver, hvor der er behov for koordinering, styring, udboring af viden, mv.

 

Dine opgaver vil i høj grad indbefatte samarbejde med dine kolleger i staben, ledere og medarbejdere i de to centre, økonomicenteret og den øvrige kommune samt i nogle tilfælde eksterne samarbejdspartnere.

 

VI SØGER

Først og fremmest en serviceminded og fleksibel medarbejder, der kan arbejde selvstændigt, struktureret og analytisk, og som har mod på og redskaberne til ofte at skulle sætte sig ind i nyt. Du skal have en relevant akademisk uddannelsesbaggrund og synes, det er interessant at arbejde tværgående med at understøtte budget- og regnskabsarbejde, skabe overblik, kigge ned i data og økonomisystem og komme med indstillinger til ledelsen om beslutninger om økonomi, effektivisering, besparelser, mv.

 

Vi forventer derudover, at du:

  • Er god til at samarbejde og koordinere

  • Har gode projektlederegenskaber

  • Formulerer dig godt skriftligt og mundtligt

  • Er god til at arbejde med data og tal

 

LIDT OM OS

I de 2 centre er vi ca. 150 medarbejdere, der varetager drifts-, anlægs- og vedligeholdelsesopgaver på bygninger, veje og arealer. Herudover varetager vi fx også myndighedsopgaver og by- og erhvervsudviklingsopgaver. Derfor er der dagligt mange forskellige mennesker, kerneopgaver og kompetencer i spil.

 

LØN OG ANSÆTTELSE

Løn og ansættelsesvilkår ifølge gældende overenskomst efter principper om lokal løndannelse efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

 

YDERLIGERE INFORMATION

Ring og hør mere om jobbet hos sekretariatschef Therese Ib Andersen på telefon 2130 7196.

 

ANSØGNINGSFRIST 15. MAJ 2021

Der vil blive holdt korte 1. samtaler onsdag den 19. maj og længere 2. samtaler fredag den 21. maj 2021.

 

Vi foretrækker, at du sender din ansøgning online. Klik på send ansøgning og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit uddannelsesbevis.

 

Vi ser mangfoldighed som en styrke. Derfor opfordrer vi alle uanset køn, alder, handicap, religion, seksuel orientering eller etnisk baggrund til at søge job hos os.

 

Frist:

15. maj 2021

 

TILTRÆDELSE:

1. juli 2021

 

STILLINGSTYPE:

Fastansættelse

 

UGENTLIGT TIMETAL:

37 timer

 

AFDELING:

Center for Ejendomme

 

KONTAKTPERSON:

Therese Ib Andersen

 

TELEFON:

2130 7196

 

OVERENSKOMST:

Akademikere

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Ballerup Kommune

Adresse 1
Hold-an Vej 7
2750 Ballerup
Danmark
Praktisk information
Oprettet
26-04-2021
Udløber
15-05-2021
Kviknummer
LJA-82013393
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Ansøg nu
Lignende job

Grønlands Selvstyre, Forbruger- og Konkurrencestyrelsen

Grønlands Selvstyre, Styrelsen for Sundhed og Forebyggelse

Del dette job

Virksomhedsinformation

Ballerup Kommune

Adresse
Hold-an Vej 7
2750
Ballerup
Danmark
Praktisk information
Indrykket
26-04-2021
Ansøgningsfrist
15-05-2021
Kviknummer
LJA-82013393
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Beliggenhed