Gør en forskel for de mindste børn som vores nye kollega i Børne- og Undervisningsministeriet.
Brænder du for politikudvikling og politisk betjening? Vil du være med til at sætte retning for udvikling af dagplejen, vuggestuer og børnehaver for de mindste børn i Danmark? Så er du måske vores nye kollega i Kontor for Dagtilbud i Børne- og Undervisningsministeriets departement.
Om arbejdsopgaverne
Som vores nye kollega i Kontor for Dagtilbud vil du blive en del af et kontor med en masse spændende opgaver. Børneområdet fylder politisk og i medierne, og der er derfor også mange løbende ad hoc opgaver, som giver et spændende arbejdsmiljø med en kombination af dag-til-dag ministerbetjening og større politiske udspil og udviklingsarbejde.
Din hverdag vil være præget afløbene betjening af ministeren, herunder udarbejdelse af politiske beslutningsoplæg, besvarelse af henvendelser fra Folketinget, presseberedskaber, forberedelse af møder og forhandlinger, ny lovgivning samt generelle opgaver der knytter sig til udvikling af dagtilbuddene. Du vil få selvstændigt ansvar for forskellige områder og projekter.
Vi samarbejder bl.a. med ministeriets to styrelser, internt i departementet, på tværs af ministeriet samt med vidensmiljøer og de centrale parter på området, fx KL, BKF, BUPL, FOA og DLO.
Aktuelt arbejder vi bl.a. med en kvalitetsundersøgelse af dagtilbudsområdet, udmøntning af politisk aftale om minimumsnormeringer, tidlig indsats og børn i udsatte positioner, udskudt skolestart, rekrutteringsudfordringer på velfærdsområdet, bedre data, afbureaukratisering, integration-, ligestilling- og familiepolitik på dagtilbudsområdet, internationale opgaver, fx i regi af EU, FN, Europarådet og OECD mv.
Om kontoret
Kontoret har ansvar for rammerne for og udviklingen af dagtilbud til 0-6-årige børn (dagpleje og daginstitutioner) og private pasningsordninger.
Vi arbejder med politisk betjening af minister og Folketing og en lang række andre opgaver på børneområdet, ligesom vi har en central funktion i idéudvikling og igangsættelse af nye initiativer på området. Vi har ansvar for sekretariatsbetjeningen af Rådet for Børns Læring, ligesom vi deltager i forskellige tværministerielle arbejdsgrupper. Og så koordinerer vi det internationale samarbejde på børneområdet i dagtilbudsnetværk i OECD, EU og i Norden.
Kontor for Dagtilbud er placeret i Afdelingen for Dagtilbud og Grundskoler, og kontoret består af 13 medarbejdere og en kontorchef
Om os
Vi er et kontor, hvor vi har det sjovt sammen, hvor vi interesserer os for hinanden og hjælper hinanden, når der er behov for det. Du får kolleger med et højt kompetenceniveau og et stort engagement, hvor faglig sparring om opgaverne er en integreret del af vores kultur, som giver dig mulighed for at blive dygtigere.
Vi har fokus på trivsel og medarbejderudvikling, og der er tit sociale arrangementer både i kontoret og i afdelingen.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse, fx cand.scient.pol., cand.scient.soc., cand.jur. eller lignende. Vi forventer, at du interesserer dig for policyudvikling, har et skarpt politisk blik, er rigtig god til at skrive, og at du trives med at have mange bolde i luften. Det er en fordel, hvis du har erfaring med arbejdet i et departement eller fra centraladministrationen i øvrigt.
Vi forventer herudover, at du:
-
har viden om og interesse for dagtilbudsområdet,
-
har stærke analytiske og faglige kompetencer samt projektledererfaring, herunder eventuelt med erfaring fra større koordineringsprojekter mv.,
-
har særdeles gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner,
-
er hurtig til at sætte dig ind i nye opgaver, få skabt overblik og på samme tid have blik for detaljerne,
-
har en selvstændig og struktureret arbejdsform med fokus på resultater og fremdrift på det område og de opgaver, som du har ansvaret for,
-
trives med et stort selvstændigt ansvar i et til tider hektisk miljø, samt
-
har stærke samarbejdsevner, og bidrager til at det er sjovt at gå på arbejde.
Løn- og ansættelsesvilkår
Der er tale om en stilling som fuldmægtig, og vi ønsker at besætte stillingen pr. 1. december 2022.
Arbejdstiden er i gennemsnit 37 timer pr. uge.
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og den relevante organisation. Der kan være mulighed for at forhandle tillæg afhængigt af dine kvalifikationer.
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Mette Arnsfelt McPhail på telefon 2583 6405.
Du kan også læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside www.uvm.dk.
Sådan søger du
Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest fredag den 21. oktober 2022. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 26. og 27. oktober. Du søger stillingen via vores hjemmeside www.uvm.dk/job.
Der vil være en case i forbindelse med samtalen for at vurdere, hvordan du løser en konkret opgave. Du får flere oplysninger om casen, hvis det bliver aktuelt.
Ansøgningsfrist
21-10-2022
Tiltrædelsesdato
01-12-2022
Arbejdstid
37 timer ugentligt
Kategori
Fuldmægtig
Kategori
AC-fuldmægtig
Arbejdssted
Børne- og Undervisningsministeriet
Hjemmeside
http://www.uvm.dk