Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingschef til Juridisk afdeling

Grønlands Selvstyre

Nuuk

Indrykket
23-11-2021

Vi søger en afdelingschef til at stå i spidsen for en række store, spændende og udfordrende juridiske opgaver og lovreformer på børn-, unge-, familie-, og handicapområdet samt familierets- og arvelovgivningsområdet.

 

I Departementet for Børn, Unge og Familier arbejder vi med at realisere de politiske mål på ressortområdet. Det omfatter bl.a. lovgivning, herunder rigslovgivning for Grønland, internationale konventioner, strategier og projekter til at styrke forholdene for udsatte børn, unge og familier samt personer med handicap.

 

Juridisk afdeling består af 2 - 3 jurister og afdelingschefen. Afdelingens opgaver omfatter aktiv deltagelse i udarbejdelse af lovgivning inden for det socialretlige område for børn, unge, familier og personer med handicap, herunder udarbejdelse af bekendtgørelser og vejledninger mv. Derudover servicerer afdelingen det politiske niveau i form af notater, redegørelser og generel behandling af juridiske spørgsmål.

 

Opgaverne er alsidige og stiller krav om at kunne indgå i samarbejde på tværs af faggrænser og kulturer, samt at kunne tage et selvstændigt ansvar for egne sagsområder. Stillingen stiller krav om hurtigt at kunne sætte sig ind i nyt stof og være fleksibel, samt at kunne trives i en organisation, hvor små og store opgaver krydser hinanden i en til tider hektisk hverdag.

 

Om stillingen

Arbejdsopgaver

  • Ansvarlig for afdelingens juridiske opgaver og sikring af, at disse følger Naalakkersuisuts reformønsker på børn-, unge-, familie- og handicapområdet

  • Lede afdelingens medarbejdere og deltage som aktiv sparringspartner i lovprocesserne

  • Koordinere udarbejdelse af synlige politiske målsætninger i tæt samarbejde med øvrige afdelinger i Departementet

  • Deltage i ledelsen i Departementet, herunder at bidrage til:

    • Departementets organisationsudvikling

    • Implementering af generelle administrative retningslinjer, procedurer og kvalitetskrav i Departementet

    • Koordinering af Departementets opgaver herunder med underliggende enheder og institutioner

    • Sikring af kvalitet i udarbejdelse af beslutningsgrundlag for den politiske ledelse og implementering af politiske beslutninger 

Kompetencer

  • Uddannet cand.jur. med dokumenteret ledelseserfaring

  • Erfaring med at arbejde i en politisk ledet organisation

  • Erfaring med lovarbejde og lovgivningsprocesser er en kvalifikation, vi lægger stor vægt på

  • En åben og positiv tilgang til dit arbejde og dine kolleger

  • Selvstændig, velstruktureret og resultatorienteret

  • Teoretisk og praktisk viden om social- og familieretsområdet er ønskeligt, men ikke en betingelse

  • Lyst til at arbejde i et tværfagligt og tværkulturelt miljø, hvor hver enkelt bidrager til at skabe helhedsorienterede løsninger

  • Kendskab til grønlandske samfundsforhold og kultur en fordel

  • Gerne tosproget, men det er ingen betingelse 

Ansættelsesvilkår

Stillingen er for tiden klassificeret svarende til (LR 38).

 

Der vil i udgangspunktet ske ansættelse på overenskomstvilkår, hvor ansøger i forvejen måtte være tjenestemand i henhold til tjenestemandslove for det offentlige Grønland, kan der ske ansættelse på tjenestemandsvilkår.

 

For stillingen gælder, at der ingen højeste tjenestetid er fastsat og, at bestemmelserne om ydelse af godtgørelse for merarbejde, og bestemmelserne om godtgørelse for mistede fridage ikke finder anvendelse, arbejdstiden er i udgangspunktet 40 timer ugentligt.

 

Løn- og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

 

Bolig

Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

 

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

 

Ansøgning

Ansøgningsfristen er den 23. december 2021.

Tiltrædelsesdato er den 1. februar 2022 eller efter aftale.

 

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte konst. departementchef Kirsten Olesen på e-mail kiol@nanoq.gl eller telefon +299 55 32 52.

 

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Grønlands Selvstyre

Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
23-11-2021
Udløber
23-12-2021
Kviknummer
LJA-82991099
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre

Praktisk information
Indrykket
23-11-2021
Ansøgningsfrist
23-12-2021
Kviknummer
LJA-82991099
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed