Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Afdelingschef for Sundhed & Sammenhæng i Vejen Kommune

Vejen Kommune

Vejen, Syd- og Sønderjylland

Indrykket
29-07-2020

Er du afdelingschefen, der løfter sundhedsindsatser og den tværgående sammenhængskraft?

Som afdelingschef for Sundhed & Sammenhæng i Vejen Kommune skal du stå i spidsen for videreudvikling af sundhedsområdet og for, at tværgående sammenhæng er et vedvarende fokus i den samlede organisation. Du får som afdelingschef det strategiske, faglige, økonomiske, administrative og personalemæssige ansvar for Sundhed & Sammenhæng.  Vi søger en afdelingschef med gennemslagskraft og integritet med både faglig og strategisk viden om sundhedsområdet. Vi ønsker en chef med tværsektorielt fokus, analytiske og processuelle kompetencer samt mod til at sætte sundhed på dagsordenen og inddrage kommunens øvrige afdelinger.

Organisering
Sundhed & Sammenhæng er én af ti afdelinger under Direktionen og med reference til Kommunaldirektøren. Vejen Kommune har fem politiske fagudvalg, hvor Sundhed & Sammenhæng refererer til Udvalget for sundhed, kultur og fritid.

Sundhed & Sammenhæng består af Livsstil, Træning, Tandplejen og en stab af konsulenter og koordinatorer. Du får ledelsesansvar for ca. 100 medarbejdere og fire ledere fordelt på tre matrikler i hhv. Vejen og Brørup.

En afdeling med ambitioner om at skabe endnu mere sammenhæng
I Vejen Kommune er der fokus på at bringe medarbejdernes fagligheder i spil, hvor det bedste resultat skabes i samspil med borgeren. Det tværgående samarbejde om fælles løsninger kalder vi fælles faglighed, hvor vi med afsæt i den enkelte borger kommunikerer, koordinerer og inddrager hinandens fagligheder.

Vejen Kommune ønsker at udvikle og styrke det nære sundhedsvæsen, ved at arbejde tværfagligt og tværsektorielt samt styrke samarbejdet internt og på tværs af kommune, region og private aktører.

Som afdelingschef har du en central opgave i at sætte yderligere retning og skabe endnu mere fremdrift i arbejdet for borgernes sundhed. Derfor skal du både kunne sætte retning, lede gennem stærke fagligheder og have øje for involverende processer med bl.a. foreningslivet, frivillige, Almen Praksis, Regionen som centrale samarbejdspartnere.

Ny hovedlov
Det forventes, at Regeringen sammen med flere af de øvrige partier vil vedtage en ny hovedlov i starten af 2021. Hovedloven skal skabe rammerne for en mere helhedsorienteret indsats til borgere med komplekse udfordringer. Med hovedloven er målet at gøre op med silotænkningen i lovgivningen og arbejde for, at borgerne i målgruppen fremover kan få tilbudt én udredning, én visitation, én samlet afgørelse og én klageadgang. Som chef for Sundhed & Sammenhæng får du et overordnet koordinerende ansvar for implementeringen af den nye hovedlov. Det betyder, at du på tværs af kommunens afdelinger skal kunne se muligheder i det tværprofessionelle samarbejde og i at styrke den relationelle kapacitet. Dette i et tæt samarbejde med dine øvrige chef kollegaer og deres ledere. Det er dit ansvar, at der er fremdrift i implementeringsprocessen. Det gælder både på det strategiske niveau i forhold til, hvordan vi overordnet skal arbejde med sammenhæng, men også på et mere praktisk niveau, hvor vi skal arbejde med prøvehandlinger omkring sammenhæng for udvalgte målgrupper.

Vi respekterer og udfordrer hinanden
Som afdelingschef bliver du en del af Chefforum med fagligt dygtige og gode kollegaer. Blandt cheferne kan du som afdelingschef profitere af kollegaernes erfaring og sparring. Vi respekterer hinandens ledelsesrum og har samtidig modet til at blande os for at løfte hinanden. Det mod skal du også have i forhold til kollegaerne, men også i forhold til medarbejdere og topledelse. Du skal ligeledes have mod til at udfordre eksisterende tænkemåder og strukturer, så opgaveløsningen kontinuerligt er effektiv, af høj kvalitet og med den ønskede effekt.

Digitalisering
Digitalisering og digitale løsninger bliver i stigende grad en naturlig del af vores hverdag. Teknologisk udvikling skaber nye muligheder og vi ønsker at holde fast i og understøtte den gode udvikling med borgervendte digitale løsninger, således vi kan arbejde mere smart, effektivt og bæredygtigt samt understøtte mestring af det gode liv.

Du kan læse mere om opgaver og forventninger til kompetencer i jobprofilen, som findes her.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fuldtidsstilling og ønskes besat den 1. november 2020.

Stillingen besættes på overenskomstmæssige vilkår efter konkret forhandling.

Ansættelsesforløb
Der er ansøgningsfrist mandag den 31. august 2020 kl. 8.00.

Vi foretrækker, at du søger stillingen online via vores hjemmeside ved at bruge knappen "Ansøg". Husk at vedhæfte ansøgning og CV samt andre relevante bilag.

Ansættelsesudvalget består af Kommunaldirektøren, en chefkollega, Leder af Livsstil, Driftsleder af Tandplejen, en tandklinikassistent (AMR), en konsulent og en fysioterapeut.

Første samtalerunde er torsdag den 3. september 2020. Anden samtalerunde er torsdag den 24. september 2020.

Mellem første og anden samtalerunde gennemføres en test. Der forventes telefonisk tilbagemelding på testresultatet i løbet af uge 37. Desuden vil der være en 1:1 samtale mellem Kommunaldirektøren og kandidater, der går videre til anden samtalerunde torsdag den 17. september 2020.

Spørgsmål vedrørende stillingen
Interesserede er velkomne til at kontakte Kommunaldirektør Ole Slot på. tlf. nr. 30 17 09 00 eller Afdelingschef for Intern Service Lise Krabbe på tlf. nr. 20 84 34 44 for at høre nærmere om stillingen og drøfte personlige kvalifikationer mv. i forhold til stillingen. Alle henvendelser behandles fortroligt.

Om Vejen Kommune
Vejen Kommune er en del af Trekantområdet og er centralt placeret mellem naboerne Kolding i øst og Esbjerg i vest. Med knap 43.000 indbyggere er Vejen en mellemstor kommune med brede og veldrevne servicetilbud. Vejen Kommune prioriterer både drift og udvikling for at sikre, at kommunen forbliver en veldrevet kommune. Visionen for kommunen er at være en attraktiv erhvervs- og bosætningskommune, der skaber rammer og muligheder for trivsel, kvalitet og vækst. Målet er at gøre en positiv forskel for borgerne.

Aktuelt har Vejen Kommune et centralt fokus på effektiv administration, kerneopgaven, det tværgående samarbejde og den attraktive arbejdsplads.

Vejen Kommune er pr. 1. januar 2020 en røgfri arbejdsplads.

Som organisation er Vejen Kommune karakteriseret ved en flad struktur med tre ledelseslag med korte beslutningsgange og med fokus på et tæt samspil de organisatoriske niveauer imellem.

I Vejen Kommune er ledelse en prioritet og der er forventninger til kommunens ledere. Ledelse er i høj grad værdibaseret:

  • Nytænkning. Fordi det er sådan, vi lykkes.
  • Anerkendelse. Fordi vi ser forskellighed som en styrke.
  • Sammenhæng. Fordi vi tror på værdien af at skabe sammen med kollegaer, borgere og virksomheder.
  • Ansvarlighed. Fordi det fremmer resultater og arbejdsglæde.

Lederne er ledere for egen enhed og for Vejen Kommune som helhed. Derfor tager ledere ansvar for både det lille fællesskab og det store fællesskab. Derudover er medarbejdere og ledere en del af det mangfoldige fællesskab sammen med borgere, frivillige, foreninger og virksomheder. Ledere tager derfor ansvar for at invitere borgere, frivillige, foreninger og virksomheder til en aktiv rolle i det mangfoldige fællesskab for sammen med dem at skabe velfærd.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Vejen Kommune

Adresse 1
Rådhuspassagen 3
6600 Vejen
Danmark
Praktisk information
Oprettet
29-07-2020
Udløber
31-08-2020
Kviknummer
LJA-80752637
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Lignende job

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo

Del dette job

Virksomhedsinformation

Vejen Kommune

Adresse
Rådhuspassagen 3
6600
Vejen
Danmark
Praktisk information
Indrykket
29-07-2020
Ansøgningsfrist
31-08-2020
Kviknummer
LJA-80752637
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed