Gem annonce
Domstolsstyrelsen, Retten i Sønderborg

Domstolsstyrelsen, Retten i Sønderborg,

Sønderborg
01-08-2018

Administrationschef til Retten i Sønderborg

Kontakt

Domstolsstyrelsen, Retten i Sønderborg

Stationsvej 10
6400
Sønderborg
Praktisk information
Oprettet:
01-08-2018
Udløber:
24-08-2018
Kviknummer:
LJA-63980103
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Administration,
Jura,
Ledelse,
Politik og samfund
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:

Stillingen som administrationschef ved Retten i Sønderborg er ledig til besættelse snarest muligt.

 

Retten i Sønderborg er en af Danmarks 24 byretter. Retten dækker et geografisk område bestående af Sønderborg, Tønder, Aabenraa og Haderslev kommuner. Rettens hovedtingsted ligger i Sønderborg, og retten har afdelingskontorer i Tønder og Haderslev. Retten har ca. 67 medarbejdere, hvoraf 19 er jurister.

 

Den daglige overordnede administrative ledelse varetages af byretspræsidenten. Administrationschefen skal indgå i rettens øverste ledelse i tæt samarbejde med byretspræsidenten. Administrationschefen indgår endvidere sammen med byretspræsidenten i ledergruppen, der består af 1 sekretariatschef, 3 funktionschefer, 3 afdelingsledere og 1 dommer, der er udpeget af rettens 9 dommere.

 

Administrationschefens arbejdsopgaver

Administrationschefen har det daglige ansvar for rettens administration, herunder løn- og driftsbudget, økonomi og indkøb. Administrationschefen har også ansvar for drift af retsbygningen og tager sig af kontakten til udlejeren.

 

Administrationschefen varetager personaleadministrationen og har det direkte personaleansvar i forhold til medarbejderne i administrationsafdelingen.

 

Administrationschefen indgår i rettens arbejdsmiljøorganisering og deltager i alle opgaver i rettens arbejde med sikkerhed. Administrationschefen er endvidere ansvarlig for IT-organiseringen ved retten og har det daglige ansvar for rettens tekniske udstyr, herunder videokonference.

 

Kvalifikationer

Du kan have en uddannelse som cand.jur. eller en tilsvarende samfundsvidenskabelig uddannelse, men dette er ikke en betingelse. Der vil blive lagt stor vægt på erfaring med den type opgaver, der er beskrevet ovenfor under afsnittet administrationschefens arbejdsopgaver og gerne erfaring inden for det statslige område.

 

Du skal kunne arbejde selvstændigt, være empatisk og have gode samarbejdsevner, samt være dygtig til at kommunikere både mundtligt og skriftligt. Du skal endvidere have stor lyst til at bidrage til udvikling af retten i samarbejde med rettens øvrige ledelse og medarbejderne. Retten lægger også vægt på, at du er fleksibel og innovativ.

 

Ansættelsesvilkår

Ansættelse i stillingen sker på overenskomstvilkår efter relevant overenskomst. Er ansøgeren i forvejen tjenestemand kan der eventuelt ske ansættelse på tjenestemandsvilkår.

 

Aflønning i stillingen sker med udgangspunkt i lønniveauet for lønramme 36, som aktuelt er 42.054 kr. pr. måned (uden pension). Der vil kunne ydes tillæg afhængig af kvalifikationer.

 

Det er en forudsætning for ansættelse som administrationschef ved Danmarks Domstole, at du kan sikkerhedsgodkendes.

 

Ansættelsesprocedure

Eventuelle spørgsmål til stillingen kan rettes til byretspræsident Karen Thegen på tlf. 73 42 41 30 (i perioden fra den 13. 18. august på tlf. 25 10 79 06) eller på mail til KATH@domstol.dk.

 

Oplysninger om Danmarks Domstole og Retten i Sønderborg kan ses på www.domstol.dk.

 

Der forventes afholdt samtaler i ugerne 35 og 36. Som ansøger kan du eventuelt blive bedt om at deltage i en personlighedstest.

 

Ansøgning

Stillingen søges elektronisk på www.domstol.dk under job i Danmarks Domstole.

 

Du skal vedhæfte cv, eksamensbevis, eventuelle udtalelser og andre relevante dokumenter. Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest fredag den 24. august 2018, kl. 12.

 

Vi opfordrer alle interesserede, der opfyldes kvalifikationskravene, til at søge stillingen, uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.

Skriv gerne at du har set jobbet hos Djøfs Jobunivers...

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Lignende job
Skattestyrelsen
København, Storkøbenhavn
Frist:
02-09-2018