Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Administrationschef til Psykiatrisk Center Amager

Region Hovedstadens Psykiatri - Psykiatrisk Center Amager

København, Storkøbenhavn

Indrykket
22-09-2020

Har du kompetencer inden for administration, HR og økonomi? Og har du lyst til at sætte aftryk på driften og udviklingen af et stort psykiatrisk center? Så er stillingen som administrationschef på Psykiatrisk Center Amager måske lige noget for dig!

 

På Psykiatrisk Center Amager er vi på udkig efter en administrationschef, som kan bidrage til sikker drift og holde et vedholdende fokus på at skabe værdi for vores patienter. Så hvis du synes, det kunne være spændende at stå i spidsen for administrationen på et af Region Hovedstadens store psykiatriske centre med ca. 500 ansatte og et budget på 300 mio. kr., så vil vi meget gerne høre fra dig!

 

Høje ambitioner, sikker økonomistyring og understøttelse af vores dedikerede personale

En væsentlig forudsætning for at vores kliniske personale kan levere høj kvalitet er, at vi har en stabil og understøttende administration, som også løser sine opgaver med høj kvalitet. Din fornemmeste opgave bliver at sørge for, at de administrative funktioner yder den bedst mulige støtte og sikre, at vi har en god og sikker drift, herunder god økonomistyring.

 

En central opgave for administrationschefen er at understøtte centrets daglige drift som akuthospital. Din hverdag vil derfor blive præget af, at der skal findes løsninger på både praktiske problemer og større strategiske udfordringer.

 

Berøringsfladerne er store både internt og eksternt, og jobbet rummer masser af krydspres, der løbende skal balanceres. Ambitionerne for administrationen er høje, og du vil få en helt central rolle i centrets daglige drift og løbende udvikling.

 

Det er et job med alsidige og fagligt udfordrende arbejdsopgaver, som samtidig rummer et stort handlerum til at finde de gode løsninger i tæt samarbejde med resten af organisationen.

 

Dit ansvar og arbejdsopgaver som administrationschef

Du skal lede centrets administrative funktioner inden for hovedområderne økonomi, drift, HR, uddannelsesforløb for elever og studerende og sekretariatsbetjening. Og meget mere!

 

Stillingen er alsidig med en bred opgaveportefølje. Nogle af de centrale opgaver er:

  • Budgetplanlægning, prognose og økonomiopfølgning

  • Ledelsesbetjening af centerledelse, herunder tæt samarbejde med centerchef

  • Sikre administrativ understøttelse af centerets forskningsområder

  • Projektledelse ifm. større udviklingsprocesser herunder ombygninger og puljeansøgninger

  • Drift, koordinering og udvikling af de ansvarsområder, der ligger i administrationen, herunder HR-relaterede opgaver, uddannelsesområdet m.m.

 

Du får det direkte personaleansvar for 14 medarbejdere, herunder to ledere, som har personaleansvar for 26 lægesekretærer og to portører. Du får dertil ansvaret for koordinering af det tværsektorielle samarbejde og for samarbejdet med de interne og eksterne leverandører inden for it, bygninger og arealer, drift, rengøring, kost mm.

 

Du kommer til at stå i spidsen for videreudviklingen af den administrative understøttelse af centret. Der er stor fokus på anvendelsen af administrative ressourcer i sundhedsvæsenet og derfor behov for skarp prioritering og planlægning. Det kræver tydelighed, involvering og nytænkning. Du skal kunne drive arbejdsområderne, så centerledelse, ledere og klinikere fortsat får en værdiskabende administrativ understøttelse, samtidig med at medarbejderne i administrationsafdelingen oplever sammenhæng mellem opgaver, forventninger og ressourcer.

 

Hvem er du?

For at lykkes i stillingen er det vigtigt, at du kan se dig selv i følgende personlige egenskaber:

  • Du har en involverende ledelsesstil og har gode relationelle kompetencer, der sikrer en god dialog og et godt samarbejde med alle samarbejdspartnere. Du har fokus på trivsel, motivation og effektivitet blandt ansatte.

  • Du arbejder selvstændigt og tager naturligt ansvar. Du kan bevare overblikket og leverer resultater under tidspres.

  • Du er god til at holde styr på og trives med at have mange opgaver og projekter i gang på en gang. Du har f.eks. både større analytiske opgaver, samtidig med at du skal løse mindre ad hoc-opgaver med korte deadlines. Du er i den forbindelse vedholdende og fører opgaverne helt i mål.

  • Du har stor organisatorisk forståelse, tænker altid i helhedsløsninger og evner at indgå som sparringspartner på alle organisatoriske niveauer.

  • Du har sans for detalje og præcision både når det kommer til løsning af skriftlige opgaver, dialog med dine ansatte og kommunikationen til samarbejdspartnere.

 

Kvalifikationer

For at blive taget i betragtning til stillingen kan du nikke genkendende til flere af nedenstående kompetencer:

  • Du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau; gerne inden for det samfundsvidenskabelige område (fx offentlig administration, økonomi eller jura).

  • Du har ledelseserfaringer fra en lignende stilling; du har i hvert fald udtalt flair for ledelse og synes ledelsesopgaven er spændende.

  • Du har solidt kendskab og erfaring med økonomistyring.

  • Du har erfaring med HR-relaterede opgaver; herunder overenskomstmæssige spørgsmål og regler omkring arbejdstidstilrettelæggelse.

  • Du har erfaring med at etablere strukturer for administrative arbejdsgange og for interne og eksterne samarbejdsrelationer.

  • Erfaring fra det regionale sundhedsvæsen er ikke et krav, men vil være en fordel.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Ansættelse sker i henhold til aftale for chefer trin 51. Vi er indstillet på at forhandle tillæg, som svarer til dine kompetencer.

 

Stillingen er til besættelse den 1. januar 2020.

 

Vi glæder os til at høre fra dig

 

Vi tilbyder et spændende job, som du selv får mulighed for at videreudvikle, samt et tæt samarbejde med en ambitiøs men uformel centerledelse. Du vil referere til centrets centerchef.

 

Synes du, at ovenstående lyder spændende, så vil vi glæde os til at læse din ansøgning. Har du nogen spørgsmål, eller ønsker du at vide mere om stillingen, er du også mere end velkommen til at kontakte centerchef Hallur Gilstón Thorsteinsson på 2934 9362 eller hallur.gilston.thorsteinsson@regionh.dk

 

Søg via linket på siden senest den 18. oktober 2020. Du bedes uploade CV og relevante uddannelsesbeviser sammen med din motiverede ansøgning.

 

Vi forventer at afholde 1. samtaler fredag d. 23. oktober og 2. samtaler fredag d. 30. oktober. Vi gør opmærksom på, at vi i forbindelse med udvælgelse benytter os af personlighedstest forud for 2. samtale.

 

Om Psykiatrisk Center Amager

Psykiatrisk Center Amager har et optageområde, der på nær Christianshavn dækker hele Amager og Vesterbro inkl. Sydhavnen. Befolkningstallet udgør omkring 270.000 borgere, og der forventes en yderligere befolkningstilvækst.

 

Centeret har 9 døgnafsnit med i alt 129 sengepladser fordelt på fem intensive og fire åbne, subspecialiserede sengeafsnit. Alle sengeafsnit har adresse på Digevej. Den ambulante behandling varetages på tre matrikler på hhv. Gammel Kongevej, Hans Bogbinders Allé og Digevej. Den ambulante behandling er organiseret i en række ambulante afsnit, herunder to FACT-ambulatorier, et OPUS-ambulatorium, Ældrepsykiatrisk Ambulatorium, Psykoterapeutisk Ambulatorium, Gadeplansteam, Botilbudsteam og det regionale Kompetencecenter for Selvmordsforebyggelse.

 

Psykiatrisk Center Amager er et universitetshospital med dertilhørende uddannelses- og undervisningsaktiviteter samt en forskningsenhed.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Region Hovedstadens Psykiatri - Psykiatrisk Center Amager

Adresse 1
Digevej 110
2300 København S
Danmark
Adresse 2
Digevej 110
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
22-09-2020
Udløber
18-10-2020
Kviknummer
LJA-81145196
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Region Hovedstadens Psykiatri - Psykiatrisk Center Amager

Adresse
Digevej 110
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
22-09-2020
Ansøgningsfrist
18-10-2020
Kviknummer
LJA-81145196
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed