JOBBESKRIVELSE
Ved Juridisk Institut vil et eller flere adjunkturer/lektorater i retsvidenskab være ledige til besættelse pr. 1. november 2024 eller efter nærmere aftale. Lektoraterne er tidsubegrænsede, og adjunkturerne har en varighed på tre år. Tjenestestedet er Campus Odense.
Stillingsindhold
På Juridisk Institut er vores vision at medvirke til at forme og præge fremtidens samfund og bidrage til at skabe en bæredygtig verden gennem
-
skabelse af nye og relevante retsvidenskabelige forskningsresultater af høj kvalitet
-
uddannelse af en mangfoldig talentmasse til dygtige og efterspurgte dimittender
-
interaktion og samarbejde med det omkringliggende samfund
-
formidling og udveksling af vores forskningsbaserede viden
Vi søger adjunkter og/eller lektorer, som vil bidrage til at virkeliggøre denne vision.
Vi forventer, at ansøgerne forskningsmæssigt er idérige og kan bidrage aktivt og engageret til forskningen og forskningsdagsordenen inden for en af instituttets forskningsgrupper samt indgå aktivt i forskningssamarbejder med udgangspunkt heri.
Undervisningsmæssigt skal ansøgere kunne undervise og vejlede inden for en eller flere af de juridiske grunddiscipliner.
Kvalifikationskrav
For at være kvalificeret til stillingerne skal ansøgerne opfylde Juridisk Instituts meriteringskriterier. Ansøgningerne vurderes af et bedømmelsesudvalg, der nedsættes af institutlederen.
For at komme i betragtning til stillingerne er det afgørende, at ansøgerne udgør et match ift. instituttets aktuelle behov, instituttets strategi og de med stillingen forbundne opgaver, som beskrevet indledningsvist. Denne vurdering foretages af et til lejligheden nedsat ansættelsesudvalg og sker bl.a. på baggrund af ansøgerens forsknings- og undervisningsmæssige profil, den fremsendte forskningsplan, karakteren af bedømmelsen samt indtrykkene fra en eventuel ansættelsessamtale. I forlængelse af de fremhævede rekrutteringsbehov vil der ved ansættelsen blive lagt afgørende vægt på ansøgerens forventede bidrag til instituttets udvikling.
De, der ansættes, forventes desuden at udvise engagement og synlighed i forhold til instituttet og at bidrage positivt til instituttets arbejdsmiljø, dagligdag og løbende drift.
Ansøgere skal kunne undervise på dansk og/eller engelsk. Vi forventer, at ansøgere, der ikke behersker dansk, inden for tre-fem år tilegner sig dansk på et niveau, der muliggør undervisning på dansk på jurauddannelsen.
Ansøgning, løn og ansættelsesforhold mv.
Ansættelse finder sted efter overenskomst mellem Finansministeriet og AC og forudsætter videnskabelige kvalifikationer på ph.d.-niveau.
Ansøgning
Ansøgninger til adjunktstillinger skal indeholde:
-
Motiveret ansøgning, inklusiv en specifik angivelse af, at det er et adjunktur der søges.
-
Detaljeret cv (uddannelses- og arbejdshistorik skal angives med måneder og årstal).
-
Eksamensbeviser (kandidat- og ph.d.-bevis).
-
Oplysning om erfaring med undervisning eller anden vidensformidling
-
Fuldstændig publikationsliste, med angivelse af de publikationer, der vedhæftes
-
Op til tre af de mest relevante publikationer. Der uploades en pdf-fil for hver enkelt publikation
-
Hvis der er medforfattere til en publikation, skal der vedlægges medforfattererklæring med angivelse af dit bidrag som en del af den pågældende pdf-fil. Filen skal indeholde informationer som i dette eksempel (eksemplet er kun til inspiration)
-
Hvis der foreligger en ph.d.-afhandling, bedes denne vedlægges som publikation. Hvis bedømmelsen ikke foreligger på tidspunktet for ansøgningen, skal den eftersendes til pers.sc@sam.sdu.dk Bemærk: Hvis bedømmelsen vil blive eftersendt, skal dette anføres tydeligt i den motiverede ansøgning
-
Forskningsplan for de næste tre år samt eventuel publikationsplan
-
Redegørelse for andre kvalifikationer relevante for stillingen, herunder evt. erfaring med ekstern finansiering
Ansøgninger til lektorstillinger skal indeholde:
-
Motiveret ansøgning, inklusiv en specifik angivelse af, at det er et lektorat der søges.
-
Detaljeret cv (uddannelses- og arbejdshistorik skal angives med måneder og årstal)
-
Eksamensbeviser (kandidat- og ph.d.-bevis)
-
Undervisningsportfolio indeholdende dokumentation for dine undervisningskvalifikationer og en redegørelse for dit læringssyn og refleksioner over undervisningsmetoder og udvikling heraf. Formkrav og krav til undervisningsportfolio findes her.
-
Fuldstændig publikationsliste med angivelse af de publikationer, der vedhæftes
-
Op til seks videnskabelige publikationer, som du ønsker dig bedømt på grundlag af. Der vedhæftes en pdf-fil for hver enkelt publikation
-
Hvis der er medforfattere til en publikation, skal der vedlægges medforfattererklæring med angivelse af dit bidrag som en del af den pågældende pdf-fil. Filen skal indeholde informationer som i dette eksempel (eksemplet er kun til inspiration).
-
Såfremt din ph.d.-afhandling fremsendes som en af de påberåbte publikationer, skal den skriftlige bedømmelse heraf medsendes.
-
Forskningsplan indeholdende oplysninger om planlagte forskningsaktiviteter, publiceringsplaner og evt. planer for ansøgning om forskningsmidler fra forskningsfonde (eksterne forskningsmidler)
-
Redegørelse for andre kvalifikationer relevante for stillingen, herunder evt. erfaring med ekstern finansiering
For alle ansøgninger gælder:
Dokumenter bør ikke indeholde CPR-nummer - i så fald skal CPR-nummer overstreges.
Alle dokumenter, der ikke er på dansk, svensk eller norsk, skal være oversat til engelsk. Ansøgninger som ikke opfylder de formelle krav i forhold til stillingsopslaget vil ikke blive bedømt af bedømmelsesudvalget.
Ansøgningsprocedure
Bedømmelse af ansøgninger vil ske i henhold til gældende ansættelsesbekendtgørelse for universiteter. Ansøgningen vil blive bedømt af et sagkyndigt udvalg. Bedømmelsesudvalget kan dog kræve yderligere materiale inddraget. I så fald påhviler det ansøgeren at tilvejebringe fornødne eksemplarer af materialet.
Når bedømmelsesudvalget har afgivet sin bedømmelse, vil ansøgerne få tilsendt den del af bedømmelsen som angår dem selv.
Ansøgninger som ikke opfylder de formelle krav i forhold til stillingsopslaget vil ikke blive bedømt af bedømmelsesudvalget.
Shortlisting vil evt. blive anvendt i bedømmelsesprocessen.
Der vil som led i den samlede vurdering af ansøgerens kvalifikationer kunne indgå en samtale.
Syddansk Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
Ansøgningen skal sendes elektronisk via linket "Ansøg online". Uploadede filer skal være i (ulåst) pdf- eller Wordformat.
Læs vejledning til ansøgere.
Hvert felt i ansøgningsskemaet kan kun indeholde én fil af maks. 10 MB.
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:
Konstitueret institutleder Bugge Thorbjørn Daniel
e-mail: btd@sam.sdu.dk
Nærmere oplysninger om instituttet og dets strategi og aktiviteter kan findes på instituttets hjemmeside.
JOBINFO
Jobidentifikation 1770
Jobkategori VIP
Opslagsdato 06.06.2024, 08.59
Lokationer Campusvej 55, Odense M, 5230, DK
Ansøg inden 05.08.2024, 23.59
Jobtidsplan Fuldtid