Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

AC'er til udvikling af ledelsesinformation ved Danmarks Domstole

Domstolsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
13-09-2022

Har du en BI-profil, og har du lyst til at arbejde med udvikling af ledelsesinformation? Har du flair for tal og data? Og vil du arbejde i en organisation, der værdsætter høj faglig kvalitet og tilbyder masser af ansvar?

 

Domstolsstyrelsen søger en fuldmægtig med samfundsvidenskabelig baggrund til spændende og udfordrende opgaver.

 

Styrelsen er en del af Danmarks Domstole og har til opgave at udvikle og administrere domstolene. Vi er således med til at arbejde for ret og retfærdighed, herunder at bidrage til rammer, der understøtter korte sagsbehandlingstider til gavn for retssamfundet og den enkeltes sikkerhed.

 

Vi tilbyder en alsidig stilling på en arbejdsplads, der er kendetegnet ved høj faglig kvalitet, professionalisme og arbejdsglæde. Desuden tilbyder vi:

  • En interessant og afvekslende hverdag i en stor organisation, hvor du løbende vil blive udfordret på nye opgaver

  • Sparring med og oplæring fra dygtige kolleger og chefer

  • En uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, der er kendetegnet ved engagement og samarbejde

 

Du bidrager til udvikling og vedligeholdelse af ledelsesinformation

Du kommer til at arbejde i enheden Økonomi og Analyse, hvor vi er 8 medarbejdere, der alle brænder for at levere et godt resultat og dele vores viden med andre. Enheden er en del af styrelsens Center for Ressourcestyring.

 

Vi har iværksat en øget digitalisering og automatisering af ledelsesinformation på domstolsområdet. Din primære opgave bliver at bidrage til den fortsatte udvikling af nøgletal og ledelsesinformation til brug for retterne og styrelsens ressourcestyring, herunder medvirke til udvikling af ledelsesinformationsrapporter om bl.a. sagsudvikling, økonomi og ressourceanvendelse ved retterne. Du vil i den forbindelse også blive forretningsansvarlig for udvikling og drift af bestemte ledelsesinformationsrapporter samt domstolenes tidsregistreringsværktøj, som er en central del af styrelsen og retternes ressourcestyring.

 

Derudover vil du komme til at bidrage med analyser til forskellige notater og rapporteringer til bl.a. vores direktion, Justitsministeriet og øvrige samarbejdspartnere, ligesom du vil blive involveret i bidrag til besvarelse af folketingsspørgsmål og høringssager.

 

I enheden arbejder vi i øvrigt med domstolenes udmelding og opfølgning på budgetter, forhandlinger mv. om domstolenes bevillinger samt mål- og resultatstyring.

 

Du er en ACer, der trives med en afvekslende arbejdsdag

Du har en samfundsvidenskabelig kandidatuddannelse og har interesse for ledelsesinformation, visualisering af data og styring på det statslige område.

 

Du er formentlig nyuddannet, men det kan også være, at du allerede har nogle års erfaring

- eventuelt fra lignende opgaver i en anden statslig myndighed.

 

Det er vigtigt, at du kan arbejde selvstændigt, er resultatorienteret og tager ansvar for dine opgaver. Desuden forestiller vi os, at du har følgende kvalifikationer:

  • Du har gode analytiske evner, og du kan overskue komplekse problemstillinger, samtidig med at du har sans for detaljen

  • Du har en god talforståelse

  • Du har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt

  • Du kan bevare roen og overblikket

  • Du er fortrolig med Excel eller har potentiale til at blive det

  • Du har måske også kendskab til udvikling af datawarehouse-løsninger og visualisering af data i fx Power BI, Tableau eller lignende

  • Du har et stort engagement og et godt humør

 

Vi er en del af en stor organisation, og mange opgaver løses i tæt samarbejde og sparring med kollegaer og ledelse både i styrelsen og i retterne. Det er derfor afgørende, at du er lydhør og interesseret i et tæt samarbejde med et bredt felt af interessenter, herunder særligt retternes ledelser samt chefer og kollegaer i styrelsen.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Du vil blive ansat som fuldmægtig efter statens overenskomst for akademikere indgået mellem Finansministeriet og en række AC-organisationer, herunder Danmarks Jurist- og Økonomiforbund.

 

Der vil være mulighed for at forhandle et tillæg afhængig af dine erfaringer og kvalifikationer.

 

Vi ønsker stillingen besat snarest muligt.

 

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte enhedschef for Økonomi og Analyse Klaus Rugaard på 23 68 95 56.

 

Du kan læse mere om Domstolsstyrelsen og Danmarks Domstole på www.domstol.dk         

 

Ansøgning

Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen Søg stillingen.

 

Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte cv, relevante eksamenspapirer med karakterer og eventuelle udtalelser.

 

Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest tirsdag den 4. oktober 2022 kl. 12.

 

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold mv.  

 

Ansættelsessamtaler

Vi forventer at holde indledende ansættelsessamtaler den 7. og 10. oktober 2022. 2. samtaler forventes afholdt med udvalgte kandidater den 12. oktober 2022.

 

Ansøgningsfrist

04-10-2022

 

Tiltrædelsesdato

Start hurtigst muligt

 

Stillingskategori

AC-stillinger i øvrigt

 

Ansættelsessted

Domstolsstyrelsen

 

Hjemmeside mv.

https://domstol.dk/om-os/domstolsstyrelsen/

LinkedIn

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Domstolsstyrelsen

Adresse 1
Store Kongensgade 1-3
1264 København K
Danmark
Adresse 2
Store Kongensgade 1-3
1264 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
13-09-2022
Udløber
04-10-2022
Kviknummer
LJA-84025719
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Domstolsstyrelsen

Adresse
Store Kongensgade 1-3
1264
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
13-09-2022
Ansøgningsfrist
04-10-2022
Kviknummer
LJA-84025719
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed