Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

AC-generalist til Jura og Forretning i Domstolsstyrelsen

Domstolsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
07-05-2020

Vil du være med til at understøtte, at udviklingen af domstolene bliver ført ud i livet? Er du en dygtig og engageret generalist, der arbejder helhedsorienteret? Og kan du koordinere projekter og opgaver og skabe resultater? Så er du måske vores nye kollega.

 

Danmarks Domstole står over for en række store og spændende opgaver, hvis løsning er af væsentlig betydning for, at domstolene er i stand til at sikre ret og retfærdighed på en effektiv måde. Domstolsstyrelsen er en del af Danmarks Domstole. Vores opgave er at udvikle, administrere og understøtte arbejdet ved Danmarks Domstole, og vi er derfor med til at arbejde for ret og retfærdighed.

 

Vi tilbyder dig en spændende stilling

  • på en udviklingsorienteret og uformel arbejdsplads med høj faglighed,

  • hvor du får et stort ansvar i en vigtig samfundsinstitution, og

  • hvor du vil have mange kontaktflader til Domstolsstyrelsens øvrige centre, retterne og eksterne samarbejdspartnere, særligt Justitsministeriets departement.

 

Du bliver en del af enheden for Jura og Forretning, hvor vi er 11 engagerede medarbejdere, som har fokus på at skabe resultater af høj kvalitet og har en uformel omgangstone. Enheden er en del af Center for Forretning og Udvikling.

 

Projekter, opgaver og ledelsesbetjening

Center for Forretning og Udvikling har fokus på at optimere og udvikle Danmarks Domstole. En væsentlig opgave for dig vil derfor være at drive eller bidrage til projekter og opgaver på hele domstolsområdet. Du varetager rollen som koordinator eller projektleder og udarbejder business cases, projektbeskrivelser og -planer, analyser, afrapporteringer mv. og sikrer fremdrift med rettidig inddragelse af interessenter.

 

Dine opgaver vil bl.a. være:

  • At understøtte et velfungerende samarbejde mellem aktørerne på straffesagsområdet for at sikre korte sagsbehandlingstider og bidrage til brugernes samlede oplevelse af mødet med domstolene, hvor Justitsministeriets departement, anklagemyndigheden, politiet og kriminalforsorgen er tætte samarbejdspartnere.

  • Ledelsesbetjening, herunder udarbejdelse af ledelsesoplæg i form af notater, analyser og præsentationer samt beslutningsforslag og orienteringer til bestyrelse, direktion eller ledelsesfora.

  • Opfølgning på implementeringen af initiativer f.eks. på straffesagsområdet.

  • Administration af budgettet i Jura og Forretning.

 

Forretningsunderstøttende opgaver

Enheden har desuden en række forretningsunderstøttende og juridiske opgaver, som du vil indgå i løsningen af:

  • Understøtte og udvikle driften af de fire forretningsområder ved retterne: Civil- straffe-, foged- og skiftesagsområdet. Det kan f.eks. være opgaver og projekter med fokus på brugernes behov og kvalitet og effektivitet, herunder indholdet af it-fagsystemerne.

  • Sekretariatsbetjening af forskellige udvalg, fora og arbejdsgrupper, herunder udarbejdelse og indsamling af mødemateriale, forberedelse af mødefora og referatskrivning.

  • Besvarelse og koordinering af folketingsspørgsmål og høringer.

  • Samarbejde med Justitsministeriet, herunder om lovgivningsinitiativer på domstolenes område.

  • Besvarelse af henvendelser fra borgere, virksomheder, offentlige myndigheder og internationale organisationer om domstolene.

 

Vores nye kollega

Du er en dygtig akademiker med nogle års erfaring med arbejde i en politisk styret eller offentlig organisation.

 

Du trives i en hverdag med store og små opgaver og med at have forskellige roller som tovholder, koordinator og sagsbehandler på egne driftsopgaver og mindre udviklingsopgaver i tæt samarbejde med ledelsen på strategisk vigtige områder.

 

Du har en samfundsvidenskabelig baggrund og gerne også en projektlederuddannelse, og du er hurtig til at sætte dig ind i arbejdet i en ny organisation.

 

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Arbejder selvstændigt og proaktivt i din opgaveløsning.

  • Er god til mundtligt og skriftligt at præsentere problemstillinger og mulige løsninger. Det indebærer bl.a. et klart blik for det væsentlige og et korrekt sprog.

  • Har særdeles gode samarbejdsevner og er dygtig til at skabe gode relationer såvel internt som blandt eksterne samarbejdspartnere og interessenter.

  • Er resultat- og helhedsorienteret og løser dine opgaver med høj kvalitet.

  • Følger en sag helt til dørs og tænker det næste skridt frem.

 

Det er ikke et krav, at du mestrer økonomiske discipliner, men vigtigt, at du interesserer dig for økonomi og har flair for tal og analyser. Det er fordel at være fortrolig med Excel.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen ønskes besat snarest muligt og senest 1.august 2020.

 

Du vil blive ansat og aflønnet som fuldmægtig eller specialkonsulent alt efter kvalifikationer i henhold til overenskomst for akademikere i staten indgået mellem Finansministeriet og en række AC-organisationer, herunder Danmarks Jurist- og Økonomforbund.

 

Der vil eventuelt være mulighed for at aftale et personligt tillæg afhængig af dine kvalifikationer og forudgående erfaring. 

 

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til chef for Jura og Forretning Laila Lindemark på tlf. 20 98 39 45.

 

Du kan læse mere om Domstolsstyrelsen og Danmarks Domstole på www.domstol.dk

 

Ansøgning og øvrige oplysninger

Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen Søg stillingen i stillingsopslaget nederst siden.

 

Ud over din ansøgning bedes du vedlægge cv, eksamenspapirer (både bachelor- og kandidatbevis med karakterer), eventuelle udtalelser m.v.

 

Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest den 3. juni 2020 kl.12.00.

 

Vi forventer at holde 1. samtaler den 8. og 11. juni 2020. Eventuelle 2. samtaler forventes afholdt den 18. juni 2020.

 

Alle interesserede uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

 

 


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Domstolsstyrelsen

Adresse 1
Store Kongensgade 1-3
1264 København K
Danmark
Adresse 2
Store Kongensgade 1-3
1264 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-05-2020
Udløber
03-06-2020
Kviknummer
LJA-80236689
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Job i virksomheden
Lignende job

Københavns Kommune, Koncernservice

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo

Del dette job

Virksomhedsinformation

Domstolsstyrelsen

Adresse
Store Kongensgade 1-3
1264
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
07-05-2020
Ansøgningsfrist
03-06-2020
Kviknummer
LJA-80236689
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed