Er du stærk i processer og koordinering, og har du lyst til at prøve kræfter med uformel ledelse? Og kan du drive et konstruktivt samarbejde både internt i styrelsen og eksternt? Så er det måske dig, vi søger til vores lokale direktionssekretariatsenhed i København.
Vi tilbyder
En spændende stilling, hvor du vil have tæt samarbejde med direktionen, herunder særligt vicedirektøren med ansvar for bolig- og byggeriområdet. En stilling, der giver gode muligheder for at afsøge og udvikle dine kompetencer inden for uformel ledelse. Og en stilling, hvor du vil få en central rolle i - i samarbejde med kollegaer i Direktionssekretariatet i Odense at understøtte sammenhæng og samarbejde på tværs af organisationen og med vores departement.
Stillingsbeskrivelse
Du vil i stillingen skulle varetage den faglige koordinering af opgaverne på området i København med reference til lederen af Direktionssekretariatet. Koordineringen vil desuden bestå af sparring og tæt samarbejde med kollegerne i Odense. Opgaverne omfatter blandt andet:
- Direktionsbetjening af vicedirektør for søjlen Bolig og Byggeri, herunder understøttelse af sagskoordinering, møder mv. på området
- Deltagelse i og bidrag til direktionsmøder ift. sager på bolig- og byggeriområdet samt sager fra Direktionssekretariatet
- Understøttelse af direktions-, departements- og ministerbetjening
- Strategiske projekter på bolig- og byggeriområdet, herunder fx styrkelse af dialog med samarbejdsparter
- Praktiske personaleforhold, herunder planlægning af hjemmearbejdsdage, planlægning af opgaveløsning ifm. sygemeldinger og sociale tiltag ift. Direktionssekretariatet i København.
Din profil
Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse (fx cand.scient.pol., cand. scient. adm., cand. polit., cand. jur., cand. oecon el. lign). Det er en fordel, hvis du har erfaring med sekretariatsbetjening og/eller erfaring fra en politisk styret organisation, fx et ministerium eller en styrelse.
Vi søger dig, der:
- har erfaring med større og tværgående koordineringsopgaver
- trives i en omskiftelig og til tider uforudsigelig dagligdag, hvor de faglige opgaver til tider suppleres af opgaver af mere praktisk karakter
- kan udgøre en stærk sparringspartner i udvikling og optimering af effektive arbejdsgange, tværgående processer og koordinering samt kvalificering af sager for både kollega, leder og vicedirektøren på bolig- og byggeriområdet
- bidrager til det gode faglige såvel som sociale fællesskab.
Desuden lægger vi vægt på, at du:
- kan arbejde selvstændigt, effektivt og målrettet
- kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger
- kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange
- kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt
- udviser engagement og motivation både fagligt og socialt
- er omstillingsparat, ambitiøs og fleksibel
- bidrager til egen læring og udvikling
- formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed
- kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
Om Direktionssekretariatet
Du vil blive en del af Direktionssekretariatet, der i alt tæller 16 medarbejdere og en leder. Direktionssekretariatets opgaver spænder fra direktionsbetjening og koordineringsopgaver på tværs af styrelsen og eksterne samarbejdsparter til opgaver vedrørende presse og kommunikation. Den lokale enhed af Direktionssekretariatet i København består af i alt fire medarbejdere, der arbejder med bl.a. praktisk og administrativ understøttelse af vicedirektør, chefer og kontorer på området for bolig og byggeri, sagsstyring ift. direktions-, departements- og ministerbetjening, web og kommunikation, herunder konkret hjemmesider, nyheder mv. på bolig- og byggeriområdet, lokal service samt diverse opgaver med tværgående faglige og sociale styrelsesaktiviteter.
Direktionssekretariatet refererer fagligt til styrelsens direktør, og personalemæssigt til kontorchefen for Økonomi. Direktionssekretariatet har medarbejdere i både Odense og København.
Som ansat i Direktionssekretariatet får man et bredt kendskab til hele organisationen gennem det daglige samarbejde med kontorerne. Og man kommer helt tæt på direktionens beslutningsrum og styrelsens strategiske udvikling. I Direktionssekretariatet har man det sjovt sammen, og vi har stor gavn af vores forskellige fagligheder - medarbejder, Direktionssekretariatet.
Om Social- og Boligstyrelsen
Social- og Boligstyrelsen er en arbejdsplads med en spændende, relevant og travl hverdag, et stærkt kollegialt sammenhold, en uformel omgangstone og højt ambitionsniveau. Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Social- og Boligstyrelsens hovedsæde ligger i Odense. Bolig- og byggeriområdet har kontorer centralt i København. Social- og Boligstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse hurtigst muligt og senest den 1. januar 2024.
Din stillingsbetegnelse vil afhænge af dine uddannelsesmæssige kvalifikationer og lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation.
Stillingens ansættelsesområde er Social-, Bolig- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social- og Boligstyrelsen, Holmens Kanal 22, 1060 København K.
Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.sbst.dk. Der er ansøgningsfrist den 29. oktober 2023.
Vi forventer at afholde samtaler i uge 44 og 45. Der vil indgå et testforløb for kandidater, som går videre til anden samtalerunde.
Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Social- og Boligstyrelsen ved at kontakte leder af Direktionssekretariatet Lone Pedersen på lepn@sbst.dk eller på telefon 23 45 71 39.