Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

AC-fuldmægtig med interesse for ekspeditioner i Grønland til Naturafdelingen

Grønlands Selvstyre, Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø

Nuuk

Indrykket
23-11-2023

AC-fuldmægtig med interesse for ekspeditioner i Grønland til Naturafdelingen i Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø

 

Tiltrædelsesdato: Tiltrædelse fra d. 1. februar 2024 eller snarest efter aftale. Stillingen er tidsbegrænset for to år, og perioden udløber med udgangen af 2025.

 

Er du udadvendt og trives med kontakt med mange samarbejdspartnere og interessenter? Og har du lyst til at være ansvarlig for forvaltning af ekspeditionsansøgninger og -tilladelser i Grønland?

 

Dine opgaver

Du vil indgå i Naturafdelingen i Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø. Dit primære ansvarsområde vil være forvaltning af Rejsebekendtgørelsen, som er rammen for færdsel i øde egne af Grønland og dermed ekspeditionsansøgninger og -tilladelser i Grønland.

 

Det er en vigtig og central koordinerende funktion, som er afgørende for muligheden for, at forsknings-, sports- og turistekspeditioner kan finde sted i de øde egne af Grønland. Der er i disse år stor stigning i interessen for Arktis generelt og indlandsisen og arktiske krydstogter især, og derfor også i antallet af ekspeditioner i Grønland.

 

Du og en kollega vil udgøre et team, som i fællesskab har ansvaret for driftsopgaver samt udviklingsprojekter til forbedring af varetagelsen:

  • Behandling af ekspeditionsansøgninger og udstedelse af tilladelser til forsknings-, sports- og turistekspeditioner i Grønland.

  • Koordinering med interne samarbejdspartnere i Grønlands Selvstyres Centraladministration.

  • Samarbejde med eksterne parter som f.eks. kommunerne, Grønlands Politi, Arktisk Kommando, Grønlands Nationalmuseum, Radioforvaltningen og Visit Greenland.

  • Opdatering af ekspeditionshjemmesiden og informationsmaterialet til ekspeditionsområdet. Bl.a. er formålet i højere grad at kunne drage fordel af den store interesse, der er for de øde egne af Grønland i disse år.

  • Synliggørelse af ekspeditionsområdet og retningslinjerne for ekspeditionsansøgere og -deltagere.

  • Opdatering af Rejsebekendtgørelsen.

 

Ud over ekspeditionsområdet vil dine arbejdsopgaver afhænge af den politiske dagsorden og din faglige profil. De vil spænde bredt inden for både driftsopgaver og udviklingsprojekter:

  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg, indstillinger og notater.

  • Bidrage til, at de politiske prioriteringer og mål bliver gennemført.

  • Besvarelse af høringer inden for afdelingens ressort.

  • Generel forvaltning af naturbeskyttelsesloven, herunder evt. udarbejdelse af bekendtgørelser.

  • Kvalitetssikring af materiale fra afdelingen, der skal forelægges departementschef og Naalakkersuisoq.

  • Ansvar for og projektstyring af relevante udviklingsprojekter.

 

Der er tale om en stilling med mange facetter, og vi hjælper hinanden på tværs af afdelingen. Du må forvente at arbejde med stramme deadlines, hvorfor du skal være god til at holde overblikket og løbende prioritere dine arbejdsopgaver.

 

Kvalifikationer

Du skaber gode relationer, motiveres af udfordringer, er pligtopfyldende, loyal og har en positiv tilgang. Du er selvstændig, fleksibel og bevarer overblikket. Det er vigtigt, at du er på forkant og sætter en ære i at følge opgaver til dørs. Da kontakt med ekspeditionsansøgere samt både interne og eksterne samarbejdspartnere er en vigtig del af dine arbejdsopgaver, er det nødvendigt, at du er imødekommende, diplomatisk, hjælpsom og har gode kommunikationsevner.

 

Du har det godt med politisk opmærksomhed om de opgaver, du løser, og det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation. Vi modtager meget gerne ansøgninger fra personer med længere arbejds- og livserfaring.

 

Vi forventer desuden, at du:

  • har en videregående akademisk uddannelse, eller anden relevant faglig baggrund;

  • kan samarbejde med mange forskellige mennesker og fagligheder;

  • har gode formuleringsevner og sprogkompetencer - grønlandsk, dansk og engelsk er påkrævet

  • har forståelse for og erfaring med politiske beslutningsprocesser, gerne fra en lignende stilling,

  • har erfaring med naturforvaltning fra offentlige eller private organisationer,

  • kan arbejde selvstændigt og selv tage initiativ,

  • udviser en stærk ansvarsfølelse for løsning af opgaver,

  • trives i en travl hverdag med skiftende dagsordener og arbejdsopgaver,

  • arbejder struktureret og er god til at sikre overholdelse af frister,

  • har en positiv indstilling og bidrager til en god stemning,

  • har forståelse for at arbejde på en flerkulturel arbejdsplads,

  • har kendskab til det grønlandske samfund og kultur.

 

Hvem er vi?

Du vil blive del af en arbejdsplads med gode kollegaer, en uformel omgangstone og hvor trivsel og udvikling prioriteres højt. Departementet består af ca. 45 medarbejdere, der er fordelt på fire afdelinger (Afdelingen for Service, Økonomi og Personale, Afdelingen for Natur og Selvforsyning, Afdelingen for Miljø og Beredskab og Afdelingen for Landbrug, Energi og Klima). Miljøstyrelsen for Råstofområdet. Pinngortitaleriffik (Grønlands Naturinstitut), Asiaq og Nukissiorfiit er desuden underliggende enheder til departementet.

 

Vil du vide mere?

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til afdelingschef Mettelise Fritz Hansen, tlf. +299 34 52 57, e-mail: mtha@nanoq.gl

 

Løn og ansættelsesforhold

Der er tale om en stilling med ansættelse som AC-fuldmægtig med tidsbegrænsning på to år i perioden 2024-2025.

 

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

 

Bolig

Der anvises ikke personalebolig til stillingen. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

 

Ansøgning

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning. Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

 

Ansøgningsfrist: 18. december 2023

 

Der afholdes løbende ansættelsessamtaler.

 

Ansøgningsfrist:

18. december 2023

 

Kontaktperson:

Mettelise Hansen

 

Ansættelsestype:

Fuldtid

 

Ansættelsesform:

Overenskomstvilkår

 

Arbejdsområde:

Natur og miljø

 

Geografisk område:

Kommuneqarfik Sermersooq

 

Departement:

Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø

Imaneq 1A - 801

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Grønlands Selvstyre, Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø

Adresse 1
Imaneq 1A - 801
3900 Nuuk
Danmark
Adresse 2
Imaneq 1A - 801
Danmark
Praktisk information
Oprettet
23-11-2023
Udløber
18-12-2023
Kviknummer
LJA-85120207
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Kommunikation og medier, Miljø og energi, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu
Job i virksomheden

Grønlands Selvstyre, Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre, Departementet for Landbrug, Selvforsyning, Energi og Miljø

Adresse
Imaneq 1A - 801
Danmark
Praktisk information
Indrykket
23-11-2023
Ansøgningsfrist
18-12-2023
Kviknummer
LJA-85120207
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Kommunikation og medier, Miljø og energi, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed