Kan du håndtere økonomien i udviklingsprojekter? Kan du holde mange bolde i luften og bevare overblikket? Og vil du sammen med 3F gøre en positiv forskel for arbejdere i udviklingslande og Østeuropa? Så er det lige dig, vi håber at få som vores nye kollega.
3F International søger en økonomimedarbejder/controller, evt. nyuddannet, da vi har brug for at styrke og effektivisere vores administrative kapacitet til at håndtere et voksende, alsidigt internationalt engagement.
Du vil blive ansat i 3F International, som er en del af 3Fs Fagpolitiske Center på hovedkontoret i København. Du kommer ind i en spændende og udfordrende hverdag med en del international rejseaktivitet. Du vil indgå i et finansielt administrativt team med to medarbejdere på hovedkontoret i København og kollegaer på hver af de fire regionale kontorer i Asien, Afrika, Latinamerika og Østeuropa. Du får medansvar for udvikling og administrativ effektivisering i samarbejde med bl.a. 3Fs finans- og it-afdeling. Rådgivning af vores regionale kontorer, finansielle tilsyn, bogføring og forberedelse af regnskaber til revision vil også være en del af de alsidige opgaver.
Vi arbejder med DANIDA midler i samarbejde med Dansk Industri og Ulandssekretariatet i Arbejdsmarkedskonsortiet og med IMS, Dansk Kulturinstitut, Dansk Ungdoms fællesråd og DI i Ny Demokratifond.
Arbejdsopgaverne:
Vi søger en holdspiller med solid uddannelse inden for økonomi, regnskab og projektstyring. Du forventes at kende til relevante økonomisystemer og have interesse for dansk udviklingsbistand. Du skal kunne arbejde med:
- Budgettering, bogholderi og udarbejdelse af regnskaber
- Samarbejde med finansielt personale i andre organisationer
- Samarbejde med revisor om forberedelse af reviderede regnskaber
- Projekt- og programstyring, herunder tidsregistrering, partnerkontrakter og finansielle tilsyn
- Præsentationer af økonomianalyser, budgetter og regnskaber
- Statistik og vurdering af omkostningseffektivitet
Du har lyst til at arbejde tværkulturelt og sætte dig ind i den virkelighed, 3Fs søsterorganisationer i andre lande står i, og sammen med 3Fs regionalkontorer at vinde deres tillid og skabe læring sammen med dem.
Om dig:
Vi ønsker stillingen besat med en person med flest mulige af følgende kvalifikationer:
- Højere videregående økonomisk uddannelse. Erfaring fra eller interesse for internationalt arbejde.
- Erfaring med projekt- eller programledelse, budgetstyring, monitorering.
- IT-stærk og med interesse i implementering af it-systemer, brug af power-bi mv.
- Du er flydende i skriftligt og mundtligt dansk og engelsk. Andre sproglige kompetencer kan vægte positivt.
- Kendskab til arbejdsmarked og arbejdsmarkedslovgivning eller erfaring fra fagforeningsarbejde er en fordel men ikke et krav.
Vi venter også, at du har følgende personlige egenskaber:
- Åbenhed
- Ansvarlighed
- Evnen til at bidrage positivt til de teams, du bliver en del af
- Arbejde selvstændigt og struktureret
Hos os får du:
3F tilbyder faglige udfordringer i et velfungerende samarbejde med kompetente kollegaer, hvor faglig og personlig udvikling, arbejdsglæde og trivsel prioriteres højt. Hos 3F bliver du ansat under overenskomst med bl.a. god løn og arbejdsgiverbetalt pension. Arbejdspladsen er centralt beliggende i København tæt ved Vesterport station.
Flere oplysninger om jobbet fås ved henvendelse til 3Fs International chef, Jesper Nielsen, jesper.nielsen@3f.dk.
3F International samarbejder med mere end 30 søsterorganisationer rundt om i verden. Læs mere om 3Fs internationale udviklingsarbejde på 3F International - vi arbejder på tværs af grænser.
Ansøgning:
Vi går ind for mangfoldighed og opfordrer alle kvalificerede til at søge stillingen.
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt. Send din ansøgning og CV senest den 21. oktober kl. 09.00, ved at klikke på søg stillingen.
Der vil løbende blive indkaldt ansættelsessamtaler.
Hvis du vil vide mere om 3F som arbejdsplads eller om vores rekrutteringsforløb, kan du klikke her.