Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

1-2 fuldmægtige/konsulenter til børne- og ungeområdet

Frederiksberg Kommune

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
13-10-2021

Vil du gerne bidrage til, at vores indsatser i skoler, dagtilbud og målrettet udsatte familier har tårnhøj kvalitet? Trives du med en omskiftelig og spændende hverdag, hvor opgaverne spænder vidt? Har du en god organisationsforståelse og flair for at arbejde i krydsfeltet mellem politik og administration? Så er du måske vores nye kollega, som vi søger til børne- og ungeområdet.

 

I ledelsessekretariatet på børne- og ungeområdet søger vi 1-2 fuldmægtige/ konsulenter, der er i stand til både at fordybe sig i faglige, komplekse problemstillinger og samtidig har blik for helheden. Dine arbejdsopgaver vil spænde bredt fra ledelse af strategiske tværgående projekter til mere ad hoc prægede og driftsopgaver. En væsentlig og gennemgående opgave er at understøtte, at politikerne får gode beslutningsoplæg, og at de politiske beslutninger implementeres decentralt i driften.

 

På Børne- og Ungeområdet arbejder vi med velfærds- og myndighedsopgaver målrettet kommunens børn og unge det vil sige dagtilbud, skoler, PPR, sundhedsplejen, tandplejen og den sociale indsats målrettet udsatte børn, unge og familier mv. Området har et stort og engageret politisk fokus. Med en ny organisationstilpasning får ledelsessekretariatet fremadrettet et særligt ansvar for at løfte det tværgående arbejde med tidlig forebyggelse og sundhedsrettede indsatser.

 

Du vil blive ansat i ledelsessekretariatet på børne- og ungeområdet med reference til sekretariatschefen. Ledelsessekretariatet betjener børne- og ungedirektøren, de tilhørende politiske udvalg (børneudvalget, undervisningsudvalget og mønsterbryderudvalget) samt en række administrative fora, herunder Børne- og Ungeområdets chefgruppe. En væsentlig funktion for ledelsessekretariatet er at tilrettelægge, koordinere, styre og understøtte arbejdsprocesser for områdets øvrige ledere og medarbejdere.

 

Du/ I vil bl.a. skulle arbejde med:

Grundet en organisationstilpasning har ledelsessekretariatet på børne- og ungeområdet fået tilført ekstra årsværk. De primære opgaver for de nye stillinger er:

  • Proces- og projektledelse samt implementering af en række strategisk vigtige og tværgående opgaver på børne- og ungeområdet såsom tidligere forebyggende indsatser, implementering af Fremtidens skole 2030, Familieafdelingens udviklingsplan mv.

  • Udvalgskonsulent for enten børneudvalget eller undervisningsudvalget.

  • Beslutningsoplæg til politiske udvalg bl.a. vedr. sundhedsområdet, tidlig forebyggelse og tværgående sager.

  • Politikudvikling på børne- og ungeområdet, herunder en ny dagtilbudspolitik.

  • Sagsforberedelse til politiske udvalg, politiske møder og øvrige aktiviteter.

  • Planlægge og afvikle temamøder, dialogmøder mv. i udvalgsregi.

  • Udarbejde analyser og beslutningsoplæg til chefgruppen på børne- og ungeområdet.

  • Udarbejde talepunkter til magistrats- og kommunalbestyrelsesmøder samt forelæggelsestaler til kommunalbestyrelsesmøder.

  • Understøtte pressehåndtering/ kommunikation på børne- og ungeområdet.

 

Den konkrete fordeling af arbejdsopgaver vil afhænge af kompetenceprofilerne hos den/de kandidater, der ansættes. Der vil blive lagt vægt på, at du har egne arbejdsområder samtidig med, at du bidrager til løsning af ad hoc opgaver.

 

Du vil afhængig af dine interesser, profil og erfaringer arbejde primært med enten dagtilbudsområdet, skoleområdet, familieområdet, tidlig forebyggelse eller sundhedsrettede indsatser, men forventes også at kunne arbejde bredt og tværgående på hele børne- og ungeområdet.

 

Stillingerne forudsætter, at du:

  • Formår at arbejde i organisationer præget af høj kompleksitet med mange forskellige parter og interessenter, og du formår at sætte dig ind i forskellige problemstillinger.

  • Har politisk tæft og en veludviklet forståelse for at arbejde i en politisk ledet organisation og evner at agere respektfuldt ud i alle hjørner af organisationen.

  • Har gode analytiske evner, forståelse for både faglige, økonomiske og juridiske problemstillinger og god dataforståelse.

  • Har interesse for skoleområdet, dagtilbudsområdet eller arbejdet med udsatte børn og familier.

  • Har en skarp pen og er en stærk formidler både i skrift og i tale, og forstår at oversætte budskaber til forskellige målgrupper.

  • Med din faglige ballast evner at finde konstruktive løsninger på komplekse problemstillinger, og at du tager det ekstra skridt i dit arbejde, der gør, at du hjælper folk videre, når de henvender sig.

  • Har overblik og trives med hurtige leveringer og samtidig evner fordybelse.

  • Evt. har erfaring med projektledelse og implementering af projekter decentralt i driften.

 

Vi forventer, at du:

  • Har en videregående akademisk uddannelse.

  • Er kendetegnet ved et solidt drive, og du udviser et stort engagement i arbejdet.

  • Er resultat- og kvalitetsorienteret, udviser handlekraft og har gode samarbejdsevner.

  • Er selvdreven og formår at følge dine opgaver til dørs.

  • Er struktureret og omhyggelig med deadlines. Du har blik for detaljen samtidig med, at du kan holde et højt tempo.

  • Er udadvendt, tillidsvækkende og let skaber nye relationer.

  • Er robust og trives med at arbejde selvstændigt, men samtidig er en holdspiller.

  • Interesseret i at skabe en arbejdsplads, hvor vi hjælper hinanden, og har det sjovt undervejs.

 

Vi tilbyder:

Vi tilbyder et selvstændigt og afvekslende job tæt på den politiske og administrative ledelse og med stor berøringsflade til resten af organisationen. Du får mulighed for at prøve kræfter med mange forskellige opgaver, og der er gode muligheder for at sætte dit præg på opgaveløsningen. Du bliver en del af en arbejdsplads med dygtige og engagerede kollegaer med høj faglighed og en uformel omgangstone. Vi tilbyder muligheder for personlig og faglig udvikling.

 

Hvem er vi?

Børne- og Ungeområdets forvaltning er organiseret med tre fagafdelinger: Dagtilbudsafdelingen, skoleafdelingen og familieafdelingen samt et tværgående ledelsessekretariat, hvor stillingerne er placeret. Ledelsessekretariatet på børne- og ungeområdet varetager tværgående sekretariatsopgaver, udvalgsbetjening, it, GDPR og digitalisering.

 

Efter den nye organisationstilpasning vil ledelsessekretariatet på Børne- og Ungeområdet bestå af i alt 14 medarbejdere. En sekretariatschef, to administrative medarbejdere, en it- og administrativ medarbejder, to it- og digitaliseringsmedarbejdere samt otte akademiske fuldmægtige/ konsulenter, der primært arbejder med ledelses- og politisk betjening, driftsopgaver, tværgående projekter samt udviklingsprojekter og implementering af politiske beslutninger.

 

Vi er et travlt og engageret sekretariat, der samarbejder bredt med respekt for forskellige fagligheder. Vi har en uformel omgangstone med højt til loftet.

 

Yderligere oplysninger

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med udgangspunkt i gældende overenskomst med mulighed for forhandling af individuelle tillæg. Der er mulighed for indplacering som specialkonsulent.

 

Send din ansøgning, CV og eventuelle bilag, via Frederiksberg Kommunes hjemmeside, senest fredag den 12. november 2021. 1. samtaler forventes afholdt den 17.-18. november 2021 og 2. samtaler forventes afholdt onsdag den 24. november 2021. Forventet tiltrædelse snarest muligt og senest den 1. januar 2022.

 

Hvis du har spørgsmål om jobbet, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Pernille Skafte på telefon 2898 0059 eller e-mail pesk03@frederiksberg.dk.

 

Frist:

12. november 2021

 

Jobområde:

Administration

 

Afdeling/institution:

Børne- og Ungestaben

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Frederiksberg Kommune

Adresse 1
Smallegade 1
2000 Frederiksberg
Danmark
Adresse 2
Smallegade 1
2000 Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
13-10-2021
Udløber
12-11-2021
Kviknummer
LJA-82800910
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Frederiksberg Kommune

Adresse
Smallegade 1
2000
Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
13-10-2021
Ansøgningsfrist
12-11-2021
Kviknummer
LJA-82800910
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring, Strategi og udvikling
Beliggenhed